Kijk eerst even bij de vragen en antwoorden, staat de oplossing er niet bij? Geef dan via onderstaande knop jouw storing door. Wil je een defect melden? Doe dit via het onderhoudsformulier. Bellen is niet nodig!
Vragen en antwoorden
Wat moet u doen bij storing?
Heeft u een storing dan kunt u deze storing melden middels het storingsformulier. Aan de hand van het storingsvragenformulier kunnen wij de storing zo goed mogelijk oplossen en naar u terugkoppelen.
Welke storingen zijn voor de huurder?
- Schilderwerk binnen
- Opvullen gaten/scheuren
- Vastzetten van loszittende onderdelen
- Vervangen verlichting binnen
- Vervangen van o.a. hang-en sluitwerk, sloten, garnituur badkamer/toilet, stroompunten, aansluitingen
- Gangbaar houden van: scharnieren van deuren ramen, sloten & kranen
- Voorkomen van bevriezing van kranen
- Vervangen van beschadigde ruiten en ingebouwde spiegels
- Ontluchten en bijvullen van het water van de verwarmingsinstallatie;
- Opnieuw opstarten van de verwarmingsinstallatie na uitval
- Vervangen van filters van de (mechanische) ventilatie en het schoonhouden van de roosters
- Het onderhoud aan tuinen, erven, opritten en erfafscheidingen, zodanig dat deze onroerende aanhorigheden een verzorgde indruk maken
- Schoonhouden en zonodig ontstoppen van het binnenriool
- Wassen en schoonhouden van de binnen- en buitenzijde van de ruiten, kozijnen, deurposten, het geverfde houtwerk en andere geverfde onderdelen, voorzover deze voor de huurder bereikbaar zijn
- Bestrijden van ongedierte
Overige storingen zijn voor de verhuurder
Wie kan ik het beste bellen bij een urgente storing?
U kunt het beste het volgende nummer bellen:
050 – 313 75 80
Wat kan ik het beste doen bij verstopping van de wastafel?
U kunt hebt beste eerst het sifon los draaien onder de wastafel en deze schoonmaken. Zorgt u ervoor dat u er een emmer onder heeft staan i.v.m. vrijkomend water uit het sifon. Tevens kunt u bij de plaatselijke supermarkt ontstoppingsmiddel kopen. Volg de gebruiksaanwijzing op het product. Mocht dit niet helpen dan ligt het probleem wellicht verderop in de afvoer/riolering. U kunt dan het storingsformulier invullen.
Wat zijn noodgevallen?
- Sleutels kwijt (let op kosten voor de huurder/bewoner)
- Grote lekkage
- Hek parkeergarage gaat niet openen.
- Rookalarm gaat af en gaat niet meer uit.
- CV storing –> Vul doordeweeks het storingsforumlier in. In het weekend kunt u het storingsnummer bellen.
- Geen stroom –> Kijk of er een algemene storing is in de stad. Zo niet, vul doordeweeks het storingsforumlier in. In het weekend kunt u het storingsnummer bellen.
Het rookalarm gaat af. Maar gaat niet uit?
Controleer op elke verdieping/kamer of er rook is. Is er rook of brand bel dan direct 112. Is hier geen sprake van dan is er de mogelijkheid dat ze door een sigaret of kookgeur zijn afgegaan. Reset dan het rookalarm en ventileer de ruimte door ramen en/of deuren open te zetten.
Wat is onze werkwijze bij storingen?
Uw storing komt bij ons binnen op kantoor via telefoon, mail of storingsformulier. Wij beoordelen of dit onder uw eigen verantwoordelijkheid ( kleine herstellingen) valt of dat van de verhuurder/VvE. In het laatste geval zorgen wij ervoor dat uw storing wordt verholpen door middel van het sturen van de juiste persoon om uw storing te verhelpen.
Mijn vraag staat er niet tussen, hoe meld ik mijn storing?
U kunt het beste het storingsformulier invullen op onze website. We willen u vragen om dit zo volledig mogelijk in te vullen zodat we u zo goed mogelijk kunnen helpen.
Welke kosten zijn voor de huurder en welke voor de verhuurder? Download de onderhoudswijzer